<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d25515225\x26blogName\x3dFenia+in+full+leaf....\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://fenia-in-full-leaf.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://fenia-in-full-leaf.blogspot.com/\x26vt\x3d-7546970315953494417', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Шумулкането продължава, а и вариациите на “големия брат”, също....

В предния си постинг се чудех на рекламата, която Метромедия си прави непрекъснато, както и на културното обогатяване на ползвателите на метрото, сред които съм и аз. RaynerApe ми обърна внимание на подобряването на имиджа (10х), нещо, на което аз не бях отдала дължимото такова;)
....относно шумуклането около Метромедия – свидетел съм на доста техни кампании. С умиление си спомням, (мисля, че беше в първите години на пускането на метрото), на кръстовището на сегашния бул.Тодор Александров и ул. Опълченска. Там, на големия билборд пред някакво училище имаше постер, изобразяващ трима човека возещи се в метрото и всеки с по едно насинено око. Надписа отдолу бе: “Метромедия – очебийната реклама”. Изкефих й се адски много, а я запомних, защото съвсем естествено вътре в мен “избухна” въпроса: Как ли би изглеждала “очевадната реклама”?!:Ррр
Защо разказвам всичко това?;) Пак се отклоних от набелязаната тема, а тя не е точно Метромедия, PR акциите й и рекламата...
През почивните дни, нейде от телевизионните канали, до ушите ми достигна информация какво ново се правило в метрото, а именно – поставянето на камери на станция Опълченска - 12 камери щели да следят за реда и спокойствието (то и досега си имаше... та пак нещо си шумолят напразно, според мен, ма на... хъммм или просто кмета ни + Мертомедия си правят PR, ама.... слабо ме интересуват... ). Важното за мен бе, информацията относно предстоящото “опасване” с камери на всички метростанции, а скоро и на всички столични детски градини и училища. Та, макар и заглавието да за шумулкането, писанието ми в действителност е за мойта си лична свобода и правото на уж, “силата” да я ограничава... да, де... в името на общото благо...
Знам, че доста хора не биха се съгласили с мен и не виждат нищо лошо с всички средства да се следи за реда и спокойствието на всички нас, но все пак... Камери по по-големите кръстовища са вече факт, в големите магазини – също, а и в банките... Е, сега поставят в метростанциите, утре пред градините и училищата, а в дома си? Там кога да ги чакам?! Абсолютно съм съгласна, че “нашите деца” заслужават най-доброто, в това число и сигурност (и аз чувам, че из училищата стават какви ли не ужасии:( ). Съгласна съм, че и всички граждани го заслужаваме. Съгласна съм, че не трябва да се жалят средства за това, но... не считам, че всякакви мерки са позволени! Това, някой да ме снима, а после да си използва материала както си намери за добре е някак си вмешателство в личния ми живот. Факта, че във всички развити страни, подобно наблюдение съществува, не ме топли! Аз не искам нашата страна да става 100% копие на някоя друга! Да, нека се учим от опита им, но да не копираме 1:1.... Къде са катаджиите? Докога 5 – 10 лв ще “оправдават” извършеното от нас нарушение? Нима ако го нямаше “онзи начин”, а се вземаха точки и книжки за най-дребното нарушение, те нямаше да намалеят драстично? Нима ако полицията си прибираше престъпниците, съдилищата си ги съдиха, а затвориха – държаха, престъпниците и престъпленията нямаше да са рядкост? Защо трябва моята свобода да се ограничава, вместо тяхната? Не, че нещо кой знае колко ме притеснява дали ще ме снимат, нека не съм така разбрана. Поне засега не предвиждам да правя нещо, дет’ после да ми е неудобно да се научи и все пак... Страх ме е от онзи човешки фактор, от който не можем да избягаме! Кофти ми е, че не е много знайно как ще се съхраняват записите, колко време, кой ще има достъп до тях... ей такива нещица... Може би някой ще се зачуди какво толкова ме дразни и се тръшкам? Ми... ето един изключително тъп пример за това, как всеки един от нас, може да стане потърпевш -: какво му пречи на “отоварящия за записите” да си направи копийце за себе си (да, 100% ще си има процедури разни, ама не вярвам някой да го спрат)? Копийце, например, на омъжената комшийката, как се натиска с другия, също женен комшия? Би могъл да ги изнудва, например? Тъпо е, но нищо по-общовалидно не ми хрумва:( Ето и още един глупав пример: Представете си, че след 2-3 години станете обществена личност и в "милата" ни преса се появят снимки на това, как вие сте изглеждали преди време - прическа, облекло, държане (не е необходимо да е нещо фрапиращо - ама една твърде къса пола, например, може да ви накара да се червите, а защо?!).


В статията чета и за асансьорите ( в ТВ новините съм го пропуснала), които щяло да ги има на всяка станция. Ми то, от пускането в употреба на този, на станция Вардар (това е моята станция) има над половин година (сложиха го заради дело с инвалид, мисля, подробностите нещо ги пропуснах...). Странно ми беше и без това, какъв е смисъла само на една станция да го има този асансьор, а още по-странно ми е, че достъпа до него през повечето време е ограничен с лента?! Вчера за първи път го видях в действие (не за първи път без лента, а за първи път - движещ се) – двойка възрастни хорица го използваха... за половин година, едно ползване... Не разбирайте, че няма желаещи да го ползват. Просто... нещо се притесняват... Вие като виждате нещо често оградено с лента и не сте го виждали да се движи и... ако сте над 70 години... ми... ще си предпочетете, май, да си куцукате едвам едвам по стълбите, държащи се за перилата, нали?:(

“Шумулкането продължава, а и вариациите на “големия брат”, също....”

  1. Anonymous Anonymous Says:

    да "големия брат" ни наблюдава това е факт,лошото е ,че никои не взима мерки това да се ограничи и потърпевшите са точно онези невинните ,същите заради което благо уж се прави всичко това и на всичкото отгоре и с техните си пари (това вече идва малко нагло и в повече май)..да в европа и щатите го има същия проблем ... но и хората са се осъзнали ,има написани цели книги по темата (нация под наблюдение,автора не помня ако има интерес ще го цитирам),има и сайтове които се грижат да осведомяват и защитават гражданите (примерно http://www.eff.org/ )Някои ще кажат ,че има къде по важни проблеми за които да се притесняваме но аз не съм съвсем съгласен с това твърдение и мисля ,че се нарушава основно човешко право което трябва да защитаваме всячески ..